" Ons doel is simpel: events organiseren die leuk zijn om bij te wonen en die moeders en gezinnen concreet vooruithelpen in leven ,welbevinden, werk en netwerk "
Daniëlle Passchier
Penningmeester
Oprichters Lisette en Karin

De vraag naar live ontmoetingen werd zó groot dat we er niet meer omheen konden: er moest iets nieuws komen. Samen met Karin zette Lisette de stap van online naar offline en organiseerden we de eerste events. Geen standaard bijeenkomsten, maar momenten vol energie waar moeders en hun gezinnen zich gezien en geïnspireerd voelden.
Wat begon als een initiatief vanuit de community zelf, groeide razendsnel uit tot een stichting met landelijke events en stevige samenwerkingen. In 2025 gaf Karin haar rol door aan Daniëlle Passchier, die nu als directeur-bestuurder de organisatie verder uitbouwt.
Vandaag staat MOM Events als een merk dat niet alleen events organiseert, maar gezinnen een boost geeft – thuis, op het werk en in hun toekomst.
Onze Geschiedenis
MOM Events vindt haar oorsprong in Mommy Friends, de community waar bijna 14.000 moeders elkaar elke dag vinden en ontmoeten voor herkenning, steun en inspiratie. Wat begon als online contact groeide al snel uit tot een beweging met een veel grotere behoefte: moeders wilden elkaar ook écht zien, beleven en ervaren dat ze er niet alleen voor staan.
Zo ontstonden de eerste evenementen. Kleinschalig in het begin, maar al snel werden ze groots, betekenisvol en onmisbaar. Mede dankzij onze samenwerkingspartners, het Oranje Fonds en het KPN Mooiste Contact Fonds, konden we onderzoeken, meten, ontwikkelen, finetunen en de succesvolle methode stevig inbedden.
En succesvol was het: de vraag bleef groeien – zo sterk dat het niet langer onder Mommy Friends kon worden ondergebracht. Daarmee brak het moment aan voor een eigen plek en erkenning. Want deze aanpak verdient ruimte om verder uit te groeien en uit te bloeien tot een nieuwe standaard binnen de preventieve hulpverlening.
“Om het maar in moederschapstermen te zeggen: in 2024 werd MOM Events geboren. Zij werd met liefde gedragen door Mommy Friends, maar het is nu tijd om haar de ruimte te geven, zodat ze volwassen kan worden, groeien en bloeien om haar missie in onze maatschappij te volbrengen.”











